حسین الشهید وداع زمزمه سبک: ببین چشای غرق خون منامیرحسین الفت

سبک: ببین چشای غرق خون من
جدایی آخر حقیقته          این لحظه ها برام غنیمته
سرت رو میزنن رو نیزه ها   مصیبتت پر از مصیبته
عزیزترین کسم نمیدونی  برای من چقد سخته وداع
باید ببوسمش حنجر تو      به جای مادرم وقته وداع
یواش یواش/ سپیده میزنه/ خورشید غرق خون/ رو نیزه ها
میشی داداش/ مُرَمَّلُ الدِّما/ ذبیح بِالغَفا/ بِکربلا
وای حسین من

ببین چشای غرق خون من     رحمی بکن داداش به جون من
من و به حال خود رها مکن          کجا داری میری بدون من
نذار بچینمت تو بوریا       بشینه رو تنم کبودیا
اگر بری باید بدون تو           برم محله یهودیا
حسین من!/کجا داری میری/ تنها نذار منو/ برادرم
اگه بری/ دست حرومیا/ بعد تو میخوره/ به معجرم
وای حسین من

چی کار کنم سر بریدتو        طفلای رنگ و رو پریدتو
آخه نمیشناسم دیگه داداش  تن به خاک و خون طپیدتو
داره میاد ولی به گوش من   از زیر نیزه ها صدای تو
کی اینجوری برید سر تو رو      چه نامرتبه رگای تو
دیدی حسین/ مصیبت عظیم/ داره میاد سرم/ روز دهم
امون امون/ امون ز خنجر و/ امون ز ضربه ی/ دوازدهم

امیر حسین الفت
نظرات شما
[کد امنیتی جدید]
نوکرچهارشنبه، 16 مهر 1393 09:39
اگه بری/ دست حرومیا/ بعد تو میخوره/ به معجرم با عرض سلام به محضر شما بزرگواران و زحمت کشان در خونه اهل بیت چند سوال دارم در مورد این نوحه و محتواش قطعا شما عزیزان مقرب تر و غیور تر از امثال من نوعی به اهل بیت هستید ولی ... اولا ایا در تاریخ سندی برا این موضوع از زبان اهل بیت داریم ایا امام معصوم وقتی روضه شام ویا عاشورا میخواند از این نوع الفاظ استفاده میکند ایا این حرفها از زبان راویان غیر سنی نقل شده و در تاریخ ها و کتب روایی متقدمین اثری از ان هست درسته که اهل بیت و اموالشان غارت شده و سندها وجود دارد ولی سندی برای بعضا از بزرگوارهای شاعر شنیده ام که میگویند معجر یکی از حجابهای زنهای صدر اسلام بوده وغیر ان نیز حجابهایی داشته اند و...اما همینجا هم یه سوال وجود دارد وان این است که ایا مستمع با شنیدن این کلمه تراوش ذهنیش به چیست ایا فکر میکند که چند حجاب دیگر هست یا نعوذ بالله با موهای بی حجاب در معرض نگاه مردم بوده اند انهم علیا مخدره ای که بعضا علما قائلند که بعد واقعه عاشورا تا مدینه تمام مراجعات عالم تشیع به ایشون بوده وکار امامت ... این جملات برداشتهای احساسی نسبت به روضه نبوده بلکه تحقیقات چندین ساله است...

پاسخ:
سلام از لطف و بزرگواری حضرتعالی و همچنین دقت نظرتان در بیان روضه سپاسگزارم. مباحث مطرح شده در این مجال جای طرح و اثبات ندارد اما به اجمال اینکه: برخی از مباحث مطرح شده در محتوای شعر زبانحال است و مسلماً عین کلام از معصوم صادر نشده است؛ موضوع معجر اختلافی است و نکاتی در مقاتل مستند و معتبر وجود دارد که از بحث مورد نظر حضرتعالی بسیار فراتر است.